Instagram maakt het voor bedrijven gemakkelijker reclame te tonen

02 november 2018 1 Minuut 0 Reacties
instagram-stories

Instagram test momenteel een nieuwe functie voor bedrijven, die het weergeven van advertenties in Stories gemakkelijker moet maken. Adverteerders krijgen meer mogelijkheden, waardoor ze specifieke groepen mensen kunnen bereiken, gebaseerd op bepaalde karakteristieken.

Promootfunctie op Instagram

De website Techcrunch schrijft dat Instagram momenteel een promootfunctie test binnen Stories, waarmee adverteerders een publiek kunnen bereiken op basis van bepaalde karakteristieken (vergelijkbaar met hoe dat ook op Facebook gebeurt, soms tot rampzalige gevolgen). Zo wordt er gekeken naar overeenkomende volgers, locatie en andere ingebouwde meetinstrumenten. De functie wordt dus nu getest door het bedrijf en onduidelijk is nog wanneer die wordt uitgerold naar alle bedrijven wereldwijd.

Voor gebruikers betekent dit dat er meer gepersonaliseerde advertenties te zien zullen zijn in binnen Instagram Stories. Of het aantal advertenties zal toenemen is nu moeilijk te zeggen, maar de advertenties zullen dus wel meer op de persoon gericht zijn dan voorheen. Verder is naar buiten gekomen dat contentmakers op IGTV nu een preview kunnen delen via Stories, zodat er mogelijk meer mensen naar het onlangs gelanceerde platform komen. Verwachten ook op dat gebied een toename dus de komende periode.

Reacties (0)