Adblocker binnen Google Chrome
Google is voornemens een “beter internet voor iedereen” te maken en gaat dat realiseren door Google Chrome van een adblocker te voorzien. Deze blocker zal niet alle advertenties gaan blokkeren die je nu op websites ziet, maar alleen de websites die niet voldoen aan de eisen die zijn opgesteld door de Coalition for Better Ads. Deze groep is opgezet door onder meer Google en Facebook, maar ook door nieuwsorganisaties als Reuters en The Washington Post. Is een advertentie ondermaats of vervelend, dan zal die straks geblokkeerd worden.
Vandaag maakt Google bekend dat de Google Chrome-browser vanaf 15 februari 2018 toegang krijgt tot de ingebouwde adblocker. Google heeft al een tool ontwikkeld waarmee kan worden vastgesteld wanneer advertenties niet aan de eisen voldoen. Dit kunnen ook advertenties zijn die de webervaring in de weg zitten, bijvoorbeeld, zoals pop-ups, video’s die automatisch worden afgespeeld met geluid, flitsende animaties en nog veel meer. Het doel van deze adblocker is om ervoor te zorgen dat mensen zelf geen adblocker meer gebruiken.
Reacties (0)