45 procent van de Amerikanen met een tablet zou dit zelfs op dagelijkse basis doen en 26 procent doet het meerdere keren per dag. Het gebruik van een tablet tijdens het TV kijken heeft meerdere functies. Zo is de tweede scherm functie tegenwoordig zeer populair en veel TV programma’s spelen hier nu op in. Ook kunnen tablet bezitters snel iets opzoeken tijdens het TV kijken en kan de e-mail of sociale media bijgehouden worden. Het merendeel van de ondervraagden zou op zoek zijn naar content gerelateerd aan de content die op TV verschijnt. Ook brengt dit kansen voor adverteerders met zich mee aangezien consumenten die een tablet of smartphone bij de hand hebben eerder meer willen weten over een nieuw product of merk.
Tablets zijn tijdens het TV kijken net iets populairder dan smartphones. Volgens Nielsen gebruikt 86 procent van de Amerikanen de smartphone minimaal één keer per maand tijdens het TV kijken, tegenover 78 procent van de tablet bezitters in de UK. Gebruik jij jouw tablet veel tijdens het TV kijken en is het gebruik dan vaak gerelateerd aan de content die je aan het kijken bent?
Reacties (0)