iPad Pro met schermproblemen
Eigenaars van een iPad Pro uit 2017 of 2018 hebben zich massaal gemeld op de fora van onder meer Apple en Macrumors. Hun iPad Pro-modellen hebben last van verschillende soorten schermproblemen. Zo kan het zijn dat de Pro-tablet een aanraking weigert te registreren, waardoor een letter bijvoorbeeld niet op het scherm verschijnt. Ook komt het voor dat het scherm hapert wanneer er door een applicatie wordt gescrold. Het is nog niet duidelijk hoe groot dit probleem is: niet iedereen lijkt hier in elk geval last van te hebben.
Eén gebruiker zegt dat de problemen zich voordoen vanaf het moment dat de iPad uit de doos gehaald is.
I bought a new 12.9″ iPad pro on the first available day last Wednesday. The o, k, and to a lesser extent i and j keys on the on-screen software keyboard consistently recognized touch with a click and change in colour of the key but the letter would often not appear in any program. For o in particular, it often required several attempts to make the letter register.
Spent time on the phone with apple and they didn’t have a solution. A full restore to factory settings didn’t help.
I returned it to the store today and picked up a new 12.9″ iPad pro. Brought it home and this one is worse. Ofter 5 or more presses of o or k to get it to register. When the iPad is turned clockwise to landscape mode, the q and w are then in the same region of the device and they don’t work either. Seven presses of the q before a letter appeared on the screen. It seems the bottom right of the touchscreen has an issue.
Verder kunnen de haperingen effect hebben op de algemene gebruikservaring.
Newest 12.9′” iPad Pro, 1 TB/6 Gb model running iOS 12.1.3., no Screen Protector applied. Seems to occur on all areas of the screen.
Screen freezes. Started cropping up just in the last few weeks, seems to be getting worse. Reacts as though the screen was very dirty or my finger isn’t contacting then screen completely. Interestingly, the freeze will sometimes stop when the iPad is changed from any angle to level. Also, sometimes if allot of finger pressure is used then the freeze is gone.
Vooralsnog lijkt het erop dat voornamelijk de 2018-modellen last hebben van deze problemen, alhoewel er ook steeds meer berichten verschijnen over de versies die in 2017 en zelfs 2016 zijn uitgebracht.
Het is nog niet bekend of het hier gaat om een fout in de hardware of de software. In sommige gevallen lijkt het erop dat de problemen zijn ontstaan na de release van iOS 11.3, maar inmiddels zijn ze dus nog niet opgelost. Het is sommige gebruikers ook opgevallen dat de problemen ophouden wanneer ze de Apple Pencil hebben aangesloten, waardoor er mogelijk dus problemen zijn met de verbinding naar de accessoire toe. Mocht je touchscreen ook niet (goed) werken, neem dan altijd contact op met de Apple-klantenservice.
Reacties (0)