Google Play laat straks zien of apps advertenties hebben of niet

19 november 2015 1 Minuut 0 Reacties
Google-Play-retina

Google heeft aangegeven dat Google Play in 2016 gaat laten zien of een applicatie wordt ondersteund door een advertentie. Dit natuurlijk in het kader van doorzichtigheid, zodat een app-downloader precies weet waar hij of zij aan toe is bij het downloaden van een app.

Straks meteen duidelijk of Google Play-apps advertenties hebben

Google heeft bekendgemaakt dat het bedrijf een nieuwe stap wil nemen in het kader van doorzichtigheid als het aankomt op het downloaden van applicaties. Op een app-pagina binnen Google Play staat straks namelijk een klein beetje extra informatie die duidelijk aangeeft of een app wordt ondersteund door advertenties. Deze aanpassing geldt vanaf 2016 voor alle applicaties die je kunt downloaden vanuit de digitale winkel van Android – ontwikkelaars hebben tot en met 11 januari de tijd om hun app-pagina’s up-to-date te maken.

Mocht een ontwikkelaar dit niet willen doen, dan is de kans groot dat een app (tijdelijk) uit Google Play verdwijnt, omdat het tonen van de informatie of een app advertenties bevat onderdeel is van de nieuwe richtlijnen. Google zal ook zelf (waarschijnlijk steekproefgewijs) apps gaan controleren waar de tag niet bij vermeld staat. Mocht de app dan wel advertenties bevatten terwijl het niet staat aangegeven, dan kan het ook zijn dat Google zelf de tag plaatst – dan wordt de app in kwestie niet meteen verwijderd uit Google Play, de Android-winkel.

Reacties (0)