Facebook Collections?
Facebook zou volgens de bronnen verschillende mediabedrijven hebben gecontacteerd om in de nabije toekomst hun inhoud aan te bieden. Het zou gaan om inhoud die door de bedrijven zelf samenstellen. Zo zou je meer artikels of filmpjes kunnen zien die je anders niet zou tegenkomen in je nieuwsoverzicht.
De nieuwe functie zou “Collections” heten en niet hetzelfde zijn als de recent toegevoegde Instant Articles. Daarmee kan je artikels binnen de app snel openen. Volgens verschillende analisten is deze toevoeging een reactie op het probleem rond neppe nieuwsberichten die het sociale medium plagen. Door met Collections te werken kunnen media-bedrijven en Facebook beïnvloeden welke berichten aandacht krijgen.
Snapchat heeft al een gelijkaardige functie met het zogenaamde “Discover”. Die functie is zeer succesvol en wordt door meer dan 150 miljoen mensen per dag gebruikt, wat Snapchat in een sterke positie stelt. Het toevoegen van deze functie is volgens critici de zoveelste manier voor het bedrijf om Snapchat te kopiëren. In Instagram, onderdeel van Facebook, werden al veel functies toegevoegd die sterk op Snapchat lijken zoals het toevoegen van verhalen die na 24 uur verdwijnen.
Reacties (0)