Bellen via WhatsApp trekt batterij Galaxy S10 leeg

27 maart 2019 2 Minuten 0 Reacties
samsung-galaxy-s10-s10-plus-s10e-foto-4

Sommige gebruikers hebben problemen met de zogenaamde 'battery drain' op de Samsung Galaxy S10 na het bellen via WhatsApp. De enige oplossing om dit te stoppen is om het toestel opnieuw op te starten. Samsung werkt aan een oplossing.

De Samsung Galaxy S10 is nu enige tijd op de markt. Het is een prima vlaggenschip van het Zuid-Koreaanse bedrijf, maar er zijn toch een aantal kleine kinderziektes die nog moeten worden verholpen. Eerder was er het probleem dat het scherm vanzelf aanging wanneer het toestel in de broekzak zit en blijkt ook de gezichtsherkenningsfunctie gemakkelijk te foppen met een foto of video van de eigenaar. Nu is er echter ook een nieuw probleem opgedoken op sommige modellen van de Galaxy S10. Wanneer je belt via bijvoorbeeld WhatsApp zal de batterij op een aantal toestellen snel leeg raken, de zogenaamde battery drain.

Het probleem doet zich voor bij Galaxy S10-modellen met een Exynos-chipset, niet bij de toestellen met de Snapdragon 855. Het toestel met de Snapdragon 855 vinden we in de Verenigde Staten en in China. Op de Nederlandse modellen hebben we te maken met de Exynos 9820, dus kunnen sommige gebruikers in ons land ook tegen dit probleem aanlopen. Niet alleen blijkt de Snapdragon 855 beter te presteren in het toestel dan de Exynos, ook gaat de batterij langer mee. Een probleem is het helemaal als je belt via VoIP, zoals bijvoorbeeld via WhatsApp, Viber of Facebook Messenger. Na een belletje via deze diensten kan het toestel niet meer goed in standby blijven staan. De slaapstand wordt niet meer geactiveerd, waardoor het toestel eigenlijk altijd ‘wakker’ is. Gevolg: de batterij raakt veel sneller leeg dan eigenlijk zou moeten.

Telefoon opnieuw opstarten lost de ‘battery drain’ op

De enige oplossing op dit moment is om het toestel na ieder telefoontje via WhatsApp of één van de andere diensten opnieuw op te starten. Samsung is inmiddels op de hoogte van het probleem en laat aan Phone Arena weten dat het bedrijf zo snel mogelijk met een software update komt om het probleem op te lossen.

Reacties (0)