Apple neemt nieuwe iPad met Wifi problemen terug

05 april 2012 1 Minuut 13 Reacties
new-ipad-3

Een lancering van een product gaat bijna nooit zonder de nodige problemen, zo ook bij Apple. Een aantal gebruikers van de nieuwe tablet klaagden al over een warmer wordend apparaat maar Apple gaf onlangs aan dat dit geen reden tot paniek/kritiek was. Ook klaagden een groot aantal gebruikers over een slecht Wifi bereik en een wegvallend signaal.

Uit een interne memo, welke in handen is gekomen van 9To5Mac, blijkt nu dat Apple dit probleem absoluut serieus neemt. Het bedrijf vraagt medewerkers van winkels iPads die dit probleem zouden hebben te testen en bij vaststelling van een probleem op te sturen naar Apple. Hetzelfde geldt overigens wanneer je contact opneemt met de klantenservice van Apple, maar dan moet je de tablet sowieso opsturen om het probleem te laten onderzoeken. Daarbij zouden klanten in winkels zelfs recht hebben op een vervangend model.

Het gaat alleen over de Wifi-only modellen van de nieuwe iPad, de 3G/4G modellen zouden dit probleem niet kennen. Ook wordt in de memo alleen over de Verenigde Staten gesproken. Of Apple in Europa met eenzelfde regeling komt is nog niet duidelijk.

Eerlijk gezegd heb ik op Nederlandse fora nog weinig gelezen over Wifi problemen, maar mocht ook jij er last van hebben, laat het dan hieronder in een reactie weten. Benieuwd naar onze ervaringen met de nieuwe iPad? Bekijk dan de uitgebreide video en review, waarin we overigens geen Wifi problemen tegenkwamen.

 

Reacties (13)