Project Scarlett zonder virtual reality
Phil Spencer, bij Microsoft verantwoordelijk voor Xbox, heeft in een interview met Stevivor gezegd dat Project Scarlett, de opvolger van de Xbox One, geen virtual reality gaat ondersteunen. De beslissing werd in 2016 gemaakt. Destijds vond Spencer dat er enkel demo’s en experimenten beschikbaar waren, wat het ondersteunen van de technologie het niet waard maakt. Daarmee wil hij het werkt van VR-ontwikkelaars niet bagatelliseren, maar hij vraagt zich hardop af wat gamers er voorlopig aan hebben.
I have some issues with VR — it’s isolating and I think of games as a communal, kind of together experience. We’re responding to what our customers are asking for and… nobody’s asking for VR. The vast majority of our customers know if they want a VR experience, there’s places to go get those. We see the volumes of those on PC and other places.
Spencer heeft verder aangegeven dat geen enkele fabrikant van virtualrealitybrillen miljoenen exemplaren verkocht heeft. Dat hoeft niet per se te kloppen. Sony heeft miljoen PlayStation VR-brillen verkocht en ook Facebook doet het niet slecht met Oculus, waarvan er inmiddels honderdduizenden exemplaren van verkocht zijn. Dit hoeft echter niet te betekenen dat Project Scarlett of Xbox in het algemeen nooit aan VR begint. Het betekent wel dat we het voorlopig zonder direct ingebouwde ondersteuning moeten doen.
Hier lees je wat de beste games van dit moment zijn.
Reacties (0)