Aan videostreamingdiensten is er momenteel geen gebrek maar al deze diensten bieden films aan die reeds in de bioscoop gedraaid hebben en dus al wat ouder zijn. Een veelgehoorde kritiek over Netflix is dat de dienst alleen maar relatief oude films in het aanbod heeft. Napster-oprichter Sean Parker wil deze trend met een nieuwe dienst doorbreken.
De beste man wil namelijk een nieuwe streamingdienst oprichten waarmee gebruikers films die op dat moment in de bioscoop draaien ook thuis kunnen bekijken. De dienst zou de naam Screening Room meekrijgen en er zouden op dit moment verregaande gesprekken gevoerd worden met diverse bioscoopketens en filmstudio’s.
Het meteen in je thuisbioscoop kunnen bekijken van de nieuwste films gaat natuurlijk wat kosten. Zo zou er er een speciale settopbox vereist zijn waarmee de content beveiligd wordt. Hiervoor moet de gebruiker al 150 dollar betalen. Daarnaast moet per film 50 dollar afgerekend worden, waarvan een groot deel naar de bioscoop en distributeur gaat. Opvallend is dat je voor die 50 dollar ook twee bioscoopkaartjes voor dezelfde film krijgt, mocht je alsnog besluiten de deur uit te willen om alles nog een keer te ervaren.
Momenteel zou Screening Room bijna een deal hebben met de Amerikaanse bioscoopketen AMC dus het lijkt erop dat de dienst daadwerkelijk zal verschijnen. Tot voor kort stonden filmstudio’s en bioscopen niet positief tegenover dit soort ideeën omdat ze hierdoor inkomsten mislopen tijdens de belangrijkste periode van een film; de bioscooprelease. Maar, mogelijk weet Sean Parker ze toch zover te krijgen wanneer een groot deel van de inkomsten naar deze partijen gaat.
Reacties (0)