Netflix maakt abonnement opzeggen gemakkelijker

22 mei 2020 1 Minuut 1 Reacties
nieuw-netflix-logo

Netflix maakt het voortaan voor een klein deel van de gebruikers gemakkelijker hun abonnement op de videostreamingdienst op te zeggen. Als je de dienst al een tijdje niet gebruikt hebt, dan zal het bedrijf je actief vragen of je je abonnement wil opzeggen.

Abonnement op Netflix gemakkelijker opzeggen

Sinds 18 mei jongstleden stuurt Netflix berichten naar gebruikers die de videostreamingdienst al een tijd niet meer gebruikt hebben. Het gaat dan om een periode van twee jaar (of een jaar, als je een nieuwe abonnee bent). In die berichten staat dan de vraag of je je abonnement behouden of opzeggen wil. Het gaat niet om een grote groep gebruikers binnen het aantal van 183 abonnees. Minder dan een halve procent van abonnees gaat zo met de dienst om, dus het is puur bedoeld voor de mensen die het gewoon echt vergeten zijn.

Aanmelden is vaak zo gepiept, maar afmelden is vaak een tweede. Mocht je je toch nog bedenken binnen tien maanden na het afzeggen, dan heb je nog steeds toegang tot je favorieten, profielen, kijklijst en andere accountgegevens, schrijft Netflix in een blogpost. Je kunt altijd je abonnement afzeggen als je dat wil door naar de instellingen van je account te gaan. Maar de kleine groep mensen die misschien al maanden voor niets betalen, kunnen binnenkort dus mails en berichten binnen de app van de videostreamingdienst verwachten.


Laat een reactie achter

Wil je een notificatie ontvangen wanneer er (op jouw reactie) gereageerd wordt? Maak dan een account aan.

Inloggen

Reacties (1)

maarten

maarten
23 mei 2020 om 23:20

Dus ze laten je eerst 2 jaar!!! betalen en doen dan ‘uit goede wil’ een bericht of je nog wel kijkt.
Zeer attent van Netflix. Het zou beter zijn als je in een maand helemaal niet gekeken hebt, maar dat gaat veel geld kosten natuurlijk.

In het bericht staat:
”Het gaat niet om een grote groep gebruikers binnen het aantal van 183 abonnees.”
Moet hier een miljoen bij?

Inloggen