Google Play Music gaat nadruk leggen op context en personalisatie

14 november 2016 1 Minuut 0 Reacties
google-play-music-logo-2016

Google gaat Google Play Music van een grote update voorzien. De muziekstreamingdienst legt straks meer nadruk op personalisatie en context. Dat betekent dat de streamingdienst meer aanbevelingen kan doen op basis van contextuele informatie over de gebruiker.

Google Play Music vkrijgt grote update

Google focust zich de laatste tijd meer op personalisatie en contextuele aanbevelingen, dus is het niet vreemd dat alle software van het bedrijf dezelfde kant op gaat. De dienst zal straks aspecten als locatie, weer en je activiteiten gaan meewegen in de aanbevelingen voor de muziek, zodat die perfect zal aansluiten op je humeur. Iedere keer wanneer je de app opent, dan zal de content compleet ververst worden. Op zaterdag kan er mee dancemuziek worden gepresenteerd, terwijl op zondag bijvoorbeeld rustige muziek de voorkeur geniet.

Het kan ook zijn dat Google Play Music weet dat je gaat koken en op basis daarvan een afspeellijst zal genereren. Wanneer je Play Music al jaren gebruikt, dan weet de app nog meer over je en al die informatie wordt straks gebruikt voor de aanbevelingen. Het kan ook zijn dat de dienst weet wanneer je gaat sporten, zodat ook daar muziek voor uitgekozen kan worden. Daarvoor wordt gebruikgemaakt van informatie uit je zoekgeschiedenis, Google Maps, YouTube en nog veel meer. Qua design doet de applicatie erg denken aan de assistent Google Now.

Reacties (0)