‘Backwards compatibility was eerst onmogelijk’ op Xbox One

13 november 2015 1 Minuut 0 Reacties
xbox-one-retina-power-knop

Een Microsoft-vertegenwoordiger heeft verteld hoe de populaire feature backwards compatibility op Xbox One tot stand is gekomen. "Eerst gaf het team aan dat dit een onmogelijke taak was", aldus de vertegenwoordiger. "Maar toen hadden we het nog niet geprobeerd."

Backwards compatibility op Xbox One: nu beschikbaar

Sinds gisteren is de grootste Xbox One-update tot op heden beschikbaar voor iedereen: de New Xbox One Experience. Daarmee krijgen gamers met een Xbox One in huis niet alleen toegang tot de nieuwe interface van de spelcomputer, ook is het zo dat backwards compatibility vanaf nu beschikbaar is voor in totaal 104 Xbox 360-spellen (die je hier kunt vinden); in de toekomst worden er nog meer games toegevoegd. Backwards compatibility is een feature die de PS4 niet heeft. In plaats daarvan laat Sony oudere games spelen met PlayStation Now.

Het had echter niet veel gescheeld, of de Xbox One-gamers hadden deze functie ook niet gehad. Een Microsoft vertegenwoordiger heeft namelijk aangegeven dat het Xbox-team van mening was dat dit een onmogelijke taak zou zijn.

I’ll be honest with you, at the beginning we said it was impossible – but we hadn’t tried. And when it became the number one feature that fans were requesting, Phil instructed the engineering teams to try to solve the impossible, and they came back with this solution.

Een andere vertegenwoordiger van Microsoft gaf aan dat er op een gegeven moment toch iemand naar Phil Spencer, de baas van de Xbox-afdeling, kwam met de oplossing voor het probleem, waarop Phil Spencer aangaf dat die man nu weg moest gaan zodat het probleem direct opgelost kon worden. Spencer wordt ook wel als de redder van de Xbox gezien, nadat de vorige baas, Dom Mattrick, keuzes hard doorgevoerd waar gamers niet blij mee waren. Zo hadden we bijna een disc-loze Xbox One gehad – een keuze die niet in goede aarde viel in de community.

Reacties (0)