Het mag inmiddels duidelijk zijn dat de hype rondom 3D compleet verdwenen is. Veel tv’s beschikken nog over de mogelijkheid 3D-materiaal weer te geven maar op het gebied van content bloedt de techniek langzaam dood. Sky is de zoveelste zender die dit jaar de stekker uit een 3D-kanaal trekt.
De Britse betaalzender Sky laat vandaag weten eind juni de stekker uit het Sky 3D tv-kanaal te trekken. Alle 3D content wordt voortaan in het on-demand-platform van de zender ondergebracht. In totaal moeten ongeveer 60 programma’s en films via het platform in 3D bekeken kunnen worden.
Sky probeert aan het stoppen van het 3D-kanaal echter een positieve draai te geven door aan te geven dat 3D-content voortaan direct beschikbaar is wanneer de consument het wil. Het on-demand-platform kent een flinke groei. Dit jaar wordt er 60 procent meer gebruik van gemaakt dan een jaar terug.
Vorig jaar maakte Sky al bekend geen voetbalwedstrijden meer in 3D uit te zenden en eind 2013 besloot de BBC 3D-uitzendingen voorlopig stop te zetten door het gebrek aan interesse bij consumenten. Als consument ben je tegenwoordig aangewezen op on-demand-diensten, de satelliet en natuurlijk Blu-ray discs met 3D-content.
Reacties (0)