REDray 4K mediastreamer nu te koop voor maar liefst 1.750 dollar

03 juli 2013 1 Minuut 0 Reacties
Redray-4K-speler

RED is een bedrijf dat de meesten onder ons waarschijnlijk niet bekend in de oren klinkt, maar het is één van de grotere bedrijven die onder meer camera's verzorgd voor professionele filmproducties. Ook op het gebied van 4K is RED al een tijdje voorloper en afgelopen december introduceerde het bedrijf de REDray 4K mediastreamer.

Op dit moment is er nog nauwelijks 4K-content beschikbaar en de content die er is, is lastig op tv (mocht je al een 4K Ultra HD tv hebben) weer te geven aangezien streaming of downloaden de enige optie is. De REDray is een mediaspeler of mediastreamer waarmee 4K-content naar de huiskamer en dus de tv gestreamd kan worden. Echter is dat niet het enige want de REDray is verbonden met het Odemax netwerk waarop tv-providers en andere diensten hun apps voor het streamen van 4K-content ter beschikking kunnen stellen. Minpuntje is dat deze dienst nog niet gelanceerd is.

De REDray 4K mediastreamer is uitgerust met ondersteuning voor 4K materiaal in 2D en 3D met maximaal 60fps. Om van de Odemax dienst gebruik te maken heb je minimaal een internetverbinding van 25 Mbit/s nodig. Naast het streamen van content is het mogelijk om een harddisk of andere bron aan te sluiten waarop content staat. De bediening vindt plaats middels een meegeleverde afstandsbediening maar volgens het bedrijf haal jet het meeste uit het apparaat met de bijbehorende iOS app voor de iPad.

De REDray mediastreamer is inmiddels te koop in de VS voor een prijs van 1.750 dollar. Mocht dat iets teveel van het goede zijn en je hebt toevallig een Sony Ultra HD tv of bent van plan er een aan te schaffen dan kun je ook gaan voor de Sony 4K mediastreamer en de bijbehorende Video Unlimited 4K streamingdienst die in de herfst gelanceerd wordt.

Het begint er dus op te lijken dat we straks verschillende mediaspelers en streamers hebben die compatibel zijn met verschillende tv’s en horen bij verschillende diensten die verschillende content aanbieden. Kortom, fabrikanten zorgen weer voor exclusiviteit en maken het voor de consument wederom niet makkelijker.

Reacties (0)