De organisatie liet 7.000 Nederlanders een aantal vragen beantwoorden over de kwaliteit van de door hun gekozen digitale TV dienst. Op basis daarvan is een overzicht gemaakt waarin de beste en slechtste providers naar voren komen. De conclusie van het onderzoek luidt dat consumenten dit jaar tevredener zijn over de digitale TV aanbieders dan vorig jaar. Het gemiddelde eindcijfer ligt namelijk op een 7.3. De lijst wordt aangevoerd door Zeelandnet met een 7.9 en op de tweede plek vinden we CanaalDigitaal terug met een 7.8.
Ziggo, KPN (Interactieve TV en Digitenne), en UPC verdelen plek drie tot en met zes, allen met een 7.3 of 7.4 als cijfer. Op de twee onderste plaatsen vinden we Tele 2 Interactieve TV met een 6.8 en Caiway met een 6.6. Het grootste probleem van Tele 2 is het aantal storingen. 42 procent van de ondervraagden zegt namelijk last van storingen gehad te hebben. Hoewel het aantal storingen van Caiway is afgenomen zijn de klanten zeer ontevreden over het afhandelen van storingen. Daar vinden we dan ook de enige onvoldoende in de lijst, een 4.8.
Bekijk alle cijfers in een overzicht op de website van de Consumentenbond. Lees meer over digitale televisie op deze pagina.
Reacties (3)