3D wint aan populariteit in Nederland

20 maart 2012 1 Minuut 0 Reacties
Philips-LCD-2012

Ondanks dat de groei van de consumentenmarkt momenteel in een dip zit lijken nieuwe technieken en producten bezig te zijn aan een opmars. Onder meer Smart TV's, Smart home cinema systemen en Blu-ray spelers en 3D TV's winnen in Nederland aan populariteit. Vooral met internet verbonden TV's zijn populair; zo'n 20 procent van de Nederlandse huishouden bezit inmiddels een Smart TV.

Ook 3D doet het erg goed aangezien sinds de introductie in 2012 al meer dan 700.000 apparaten met 3D verkocht zijn. Hieronder vallen zowel 3D TV’s en 3D Blu-ray spelers als 3D camera’s. Daarbij is 50 procent van alle verkochte televisies vanaf 2010 uitgerust met een 3D voorziening. Zowel de verkoop van 3D apparatuur als met internet verbonden producten zal de komende jaren nog flink toenemen.

Nu is het natuurlijk makkelijk te zeggen dat de consument 3D inmiddels geaccepteerd heeft maar eerlijkheid gebied te zeggen dat nagenoeg alle nieuwe middenklasse en high-end TV’s tegenwoordig van 3D weergave voorzien zijn. Hierdoor kom je als consument natuurlijk vaker uit op een 3D TV. Interessanter zou zijn hoeveel mensen daadwerkelijk van de 3D functie gebruikmaken.

Bron: GfK Retail

Reacties (0)