Nest-thermostaat houdt patronen in de gaten
Het systeem voor je verwarming, ventilatie en airconditioning (of verkoeling) stuurt automatisch berichten naar de mensen die zich aangemeld hebben voor de Nest Home Report-e-maildienst, waardoor die dus snel op de hoogte zijn wanneer er iets aan de hand is met de verwarming of de andere systemen die in je smarthome staan. Zo kan mogelijk voorkomen worden dat een klein probleem uitgroeit tot een veel groter probleem.
De Nest-thermostaat houdt rekening met data die het in het verleden verzamelt heeft. Merkt de thermostaat bijvoorbeeld dat het op een gegeven moment veel langer dan normaal duurt je huis warm te krijgen, dan krijg je dus mogelijk zo’n alarm in je mailbox. In de mail staan details over wat er volgens het systeem aan de hand is of kan zijn. In sommige gebieden kan het apparaat zelfs aanbevelen een professional in te horen, zodat de problemen snel verholpen kunnen worden.
In een blogpost laat Google weten dat dit geen vervanging is voor regulier onderhoud aan de systemen in huis. Dit dient slechts ter aanvulling, zodat je eerder potentiële problemen kunt onderscheppen. Android Police schrijft dat het systeem je niet op de hoogte brengt wanneer er een onderdeel van het systeem uitvalt, bijvoorbeeld. Daarnaast zal ook niet elk klein probleem opgepakt worden; dat staat weer in de blogpost van Google. Mocht je je systemen goed onderhouden, dan kan dit systeem er in elk geval voor zorgen dat je niet verrast hoeft te worden door problemen die je inmiddels tegengekomen bent.
Reacties (0)