Microsoft stelt 16 miljoen Windows tablets als doel voor de feestdagen

01 november 2013 1 Minuut 1 Reacties
Surface-2-Windows-8-1

Microsoft's Windows 8 besturingssysteem is alweer ruim een jaar geleden gelanceerd maar van een groot succes kan nog niet gesproken worden, zeker niet wanneer we puur naar tablets kijken.

De komende twee maanden moet daar verandering in komen, aldus de softwaregigant.

Uit een interne presentatie, welke in handen is gekomen van Winsupersite, kunnen we opmaken dat Microsoft fors inzet op het stimuleren van de verkoop van Windows tablets. Het aandeel van Windows-software op verkochte apparaten daalt namelijk nog steeds en de groei van Windows 8 laat te wensen over. Microsoft verdubbelt daarom het marketingbudget voor de komende twee maanden, wil ervoor zorgen dat consumenten het nieuwe besturingssysteem positiever gaan zien en stelt als doel om dit jaar nog 16 miljoen Windows 8 tablets te verkopen.

Het nieuwe Windows 8.1, de update die vorige maand beschikbaar werd gesteld, wordt door Microsoft als “het nieuwe Windows” omschreven en is onderdeel van het plan om consumenten warm te laten draaien voor touch. Met het verhoogde marketingbudget wordt niet alleen aandacht besteed aan directe promotie maar ook het optimalisering van de ervaring in winkels. Deze in-store ‘Windows winkels’ moeten overzichtelijker en rustiger worden. Daarbij zijn veel tablets en convertibles die in de winkels liggen nog voorzien van Windows 8. Om mensen snel te laten upgraden deelt Microsoft Windows 8.1 upgrade kits in de vorm van usb-sticks uit aan winkels. 

Naast de promotie van het besturingssysteem zet Microsoft ook in op eigen hardware. Onlangs presenteerde het bedrijf de tweede generatie Surface tabets; de Surface 2 en Surface Pro 2. Deze modellen zijn reeds voorzien van de grote Windows 8.1-update en qua hardware op veel punten verbeterd, zo bleek ook uit onze Surface 2 review. Beide tablets zijn inmiddels te koop in Nederland.

Reacties (1)