Instant Articles van Facebook open voor alle uitgevers
Facebook heeft aangekondigd dat Instant Articles vanaf nu is geopend voor alle uitgevers. Daarnaast heeft het netwerk ook nieuwe partners en tools bekendgemaakt, zoals WordPress, Medium, RebelMouse, ShareThis, Sovrn, Tempest, Adobe Analytics, Chartbeast, Nielsen, Parsely en SimpleReach. Tevens is naar buiten gebracht dat de nieuwsfeed straks ook gesponsorde content kan bevatten. Maar dat wordt dan duidelijk aangegeven met een speciale tag. Die content kan op drie manieren worden gepresenteerd aan de bezoeker.
- Gesponsorde content wordt merkbaar visueel anders gemaakt
- De teksten in de content kan worden aangepast
- Er wordt een logo van de sponsor getoond
Instant Articles is nu bijna een jaar verkrijgbaar (in mei werd de dienst gelanceerd in de Verenigde Staten). Sindsdien hebben zich honderden uitgevers en websites aangemeld, aldus Facebook. Met deze feature is het mogelijk artikelen sneller onderweg te lezen, doordat het artikel in kwestie binnen de Facebook-app geladen wordt. Gebruikers hoeven zo niet meer een aparte website te openen.
Reacties (0)