Repareer die 9.7-inch iPad Pro niet zelf…
iFixit, een team dat regelmatig nieuwe tablets, smartphones en meer uit elkaar haalt om te checken wat er nou onder die motorkap zit, heeft geconcludeerd dat de 9.7-inch iPad Pro slecht te repareren is (helemaal wanneer je daar zelf aan begint). Uit de mogelijke tien punten, behaalt dit iPad Pro-model slechts twee punten. Dat is even hoog als de iPad Air 2 en een punt lager dan het 12.9-inch model. Het verschil in dat punt zit hem in het feit dat het grote model touwtjes aan de batterij heeft zitten, waarmee je hem eruit kunt halen.
Het kleine model heeft deze niet en is daardoor met nog meer lijm volgespoten. Daarnaast is de volgende informatie beschikbaar gekomen:
- Samsung heeft het werkgeheugen aangeleverd
- SK Hynix is verantwoordelijk voor het interne geheugen (in plaats van Toshiba)
- Zowel het grote als het kleine model gebruikt de NXP Semiconductors 8416A1 Touch ID Sensor: een eerste generatie sensor
- De Smart Connector is niet te vervangen, maar zal ook niet snel stuk gaan vanwege het gebrek aan bewegende onderdelen
- Twee lichtsensoren zijn verplaatst in vergelijking met het grote model
De 9.7-inch iPad Pro is vanaf heden te koop in Nederland. Mocht hij stukgaan, ga dan langs bij een specialist.
Reacties (0)