De Harry Potter-game
De mobiele game laat spelers een van de vier huizen van de toverschool kiezen. Vervolgens moeten ze lessen die we in de boeken van J.K. Rowling ook al voorbij zagen komen zien te halen. Denk maar aan duelleerlessen, maar ook aan lessen waarin toverdrankjes gebrouwd worden.
Maar daarnaast is er nog een lopende verhaallijn. De speler moet namelijk uit zien te vogelen waarom zijn of haar oudere broer van Hogwarts gegooid is. Gaandeweg onthullen zich dan allerlei sinistere geheimen, waarvan we nog niet weten welke dag zijn. Wel weten we dat het een uitgebreid verhaal wordt.
Volgens de makers, die met de site Engadget spraken over de invalshoek, is er twee jaar gewerkt aan het verhaal. Zodoende ligt er een scenario van meer dan 200.000 woorden, meer dan een aantal van de boeken in de Harry Potter-reeks. Daarin zitten niet alleen ontzettend veel details, maar ook veel verwijzingen naar eerdere verhalen die verteld werden.
Microtransacties
“We wilden geen game maken die je twaalf uur aan één stuk speelt, waar je daarna klaar mee bent,” aldus Matt London die voor maker Jam City aan het verhaal werkte. “Het was echt de bedoeling dat spelers het gevoel hebben dat ze Hogwarts continu binnen bereik hebben. En dus is het een game waarvan ik hoop dat spelers hem nog vele maanden, zo niet jaren, blijven spelen.”
Om dat allemaal te financieren, is er een betaalsysteem bedacht. Elke handeling die de speler in Harry Potter: Hogwarts Mystery uitvoert, kost energie. Die energie raakt uiteraard op, maar kan met wat microtransacties weer aangevuld worden. Mocht je daar geen zin in hebben, moet je na verloop van tijd simpelweg wachten tot je weer verder kan spelen.
Harry Potter: Hogwarts Mystery is nu beschikbaar in Google Play en de Apple App Store.
Reacties (0)