Gmail met AMP aan boord
Google heeft bekendgemaakt dat Gmail, de e-maildienst van de zoekmachinegigant, toegang gaat krijgen tot de capaciteiten van de versnelde mobiele pagina (Accelerated Mobile Pages, ook wel AMP genoemd). De functie, genaamd AMP for Email, stelt ontwikkelaars in staat interactieve ervaringen voor e-mail te maken. Voor gebruikers betekent dit dat je meer vanuit de app zelf kan doen voordat je doorgestuurd wordt naar een app of website. E-mail kan worden voorzien van widgets die constant geüpdatet kunnen worden.
AMP for Email is bovendien open-source. Geïnteresseerde ontwikkelaars kunnen daardoor zelf dingen aanpassen die ze nodig vinden. Bedrijven die nu al aan boord van AMP for Email zijn, zijn onder meer Booking.com, Pinterest en Doodle. Een voorbeeld: wanneer Pinterest je mailt met nieuwe ideeën of borden, dan kun je door het aanbod bladeren en op de afbeeldingen klikken voor meer info, zonder de Gmail-app te verlaten. Nu wordt de dienst nog getest binnen de Gmail-app, maar later dit jaar wordt de functie officieel uitgerold.
Reacties (0)