Verhaal en gameplay in de mix met Fahrenheit: Indigo Prophecy
Ben je een gamer met een PlayStation 3 of PlayStation 4 in huis, dan ben je misschien bekend met gamedesigner en verhaalverteller David Cage. De beste man heeft titels als Heavy Rain en Beyond Souls uitgebracht. Maar voor die tijd kenden we hem van Indigo Prophecy: een game waar het woord ‘cinematisch’ (wat technisch gezien geen bestaand woord is) waarschijnlijk vandaan komt. Deze game combineert namelijk een hoop cutscenes met een beetje gameplay in de vorm van adventure-stijl opdrachten, met veel point-and-click-werk.
Ook zit de game vol met quick time events en krijg je te maken met verschillende dialogen. Destijds was het een nieuwe manier van verhalen vertellen in een game, maar vandaag de dag heb je al veel meer titels die deze manier van vertelling implementeren. Dat neemt niet weg dat een game als Indigo Prophecy geen ruimte meer heeft: op mobiele platformen kom je zulke games niet vaak tegen. In Google Play heet het spel Fahrenheit: Indigo Prophecy (Fahrenheit is de Amerikaanse titel) en kost het je eenmalig 10,85 euro. Er is ook een iOS-versie.
Reacties (0)