Het verdwijnen van The Daily is niet het enige nieuws, en wellicht zelfs niet het belangrijkste nieuws, dat bij News Corporation vandaan komt. Het bedrijf gaat namelijk compleet reorganiseren door tegenvallende resultaten en het verdwijnen van The Daily is daar maar een klein onderdeel van. Voor ons tabletliefhebbers is het echter jammer dat de eerste voor de iPad geoptimaliseerde krant het strijdtoneel moet verlaten.
In februari 2011 werd The Daily officieel gelanceerd en de verwachtingen waren hoog. Toch vroegen veel mensen zich ook af of het project wel levensvatbaar was aangezien het project zo’n 50 miljoen dollar kostte. Om dit bedrag terug te verdienen moesten volgens News Corporation 500.000 iPad bezitters een betaald abonnement nemen, maar dit is helaas nooit behaald. Op dit moment zou The Daily namelijk 100.000 betalende abonnees hebben. volgens Murdoch was de groep trouwe lezers van The Daily simpelweg te klein om nog door te gaan.
Op 15 december wordt The Daily voor de laatste keer in digitale vorm uitgebracht voor de iPad. Daarna zal The Daily zowel offline als online verdwijnen. Dat een van de grootste uitgevers ter wereld geen winstgevend product van een digitale krant kan maken zegt aardig wat en betekent niet veel goeds voor uitgevers die momenteel veel investeren in digitale kranten voor tablets.
Bron: Deadline
Reacties (0)