Om die reden is Apple News van plan om zijn belangrijkste mediapartners de kans te bieden de advertentieruimte in hun eigen content te vullen met hun eigen technologie. Daarmee zou Apple News een soort uitbreiding moeten worden van hun eigen platformen.
Advertenties in Apple News
Op dit moment heeft Apple nog een behoorlijk strak beleid als het aankomt op de advertenties in de app. Bedrijven mogen wel adverteren bij hun Apple News-artikelen, maar met bepaalde types en dat vergt veel werk. Om die reden is het volgens een uitgever die met de site Ad Age sprak, helemaal niet zo interessant om te doen.
Apple wil echter dat de app interessant blijft, en wil de uitgeverijen daarom tegemoet komen. Om die reden wil het bepaalde technologieën toe gaan staan, waaronder Google’s DoubleClick for Publishers, waarmee meer advertenties in de app geplaatst kunnen worden. De bedoeling is dat uitgeverijen dan net zoveel geld verdienen met lezers in de Apple News app als op hun eigen site, zonder veel moeite te hoeven doen.
Ook zou Apple van plan zijn om betaalde artikelen toe te voegen aan de app. Uitgeverijen zouden mensen dan voor een paar cent toegang geven tot bepaalde artikelen. Dit doen veel uitgeverijen ook al op hun websites en is daarmee ook een uitbreiding van hun reeds bestaande omzetstromen.
Uitrol duurt nog even
Toch waarschuwt Ad Age dat de uitrol van de functie nog wel even op zich laat wachten. Een uitgeverij stelt dat het uitrollen van de functies niet zo gemakkelijk is en daarom nog even nodig heeft. Apple werkt ook aan een systeem waarmee adverteren zo makkelijk mogelijk wordt gemaakt.
“Het belangrijkste is dat ze het licht gezien hebben,” zegt de uitgever. “Apple erkent dat het zijn advertentietechnologie niet aan de markt op kan leggen en dat het logischer is om bestaande technieken toe te staan.”
Reacties (0)