Dat blijkt uit een enquête die Consumer Reports onder dik 90.000 bezitters van de Surface tablets en Surface laptop heeft gehouden.
Gebruikerservaringen
Producent Microsoft was er als de kippen bij om de problemen te ontkennen. Het bericht zou niet kloppen en niet overeenstemmen met de gebruikerservaring van de eigenaren van de Surface-tablets.
In reviews presteren de Surface-producten vlak na de aankoop erg goed. Pas na langere tijd komen problemen aan het licht. Mensen hebben het over ‘bevroren’ computers, apparaten die plotseling uitschakelen, schermen die nergens meer op reageren, en meer van dat soort vastlopers.
Negatief koopadvies
De bevindingen uit de enquete brengt Consumer Reports, een doorgaans betrouwbare bron voor veel Amerikanen, tot een negatief koopadvies voor vier Surface-producten van Microsoft: twee versies van de Surface Book en twee versies van de Surface Laptop.
Microsoft vindt dit ‘teleurstellend’ en zet hier cijfers tegenover van de ‘echte wereld’ waarin zijn producten goed functioneren. Ook meldt Microsoft dat de klanttevredenheid over de Surface-tablets beter of in ieder geval gelijk is aan die van de concurrentie.
Verkoop loopt terug
Tech-kenners wijzen erop dat Microsoft nogal nieuw is op het gebied van de productie van hardware. De Windows-ontwikkelaar maakt bovendien tablets en laptops die veel duurder zijn dan de producten van de concurrentie.
De Surface-tablets verkochten in het laatste kwartaal minder goed. Maar de schade bleef beperkt tot een krimp van twee procent. In het volgende kwartaal zou de verkoop weer moeten aantrekken, omdat Microsoft dan naar verwachting nieuwe modellen aankondigt.
Benieuwd naar onze mening over de laatste Surface-tablet? Hier is de review.
Reacties (0)