Candy Crush-maker King gekocht voor 5,4 miljard euro
Het is een immens bedrag: 5,4 miljard euro. Dat betaalde één van de grootste videogame publisher van dit moment, Activision Blizzard, voor de maker van de populaire mobiele game Candy Crush. Activision Blizzard is het bedrijf dat verantwoordelijk is voor spellen als Call of Duty, World of Warcraft en Hearthstone, dat andere populaire spel op mobiele platformen. Waarschijnlijk heeft Activision deze aankoop gedaan om greep te krijgen op de markt voor mobiele games, waar het momenteel bijna geen aandeel in heeft.
Dat kaartspel Hearthstone is de enige troef die het bedrijf in handen had en dat was mogelijk te weinig voor de investeerders, die erin geloven dat de mobiele markt de gamingmarkt van de toekomst is. Vorig jaar heeft King nog een omzet behaald van 2,2 miljard dollar (twee miljard euro), dus het is niet vreemd dat Activision zo’n flink bedrag neerlegt voor deze game-ontwikkelaar. Daar tegenover staat wel dat de inkomsten al maanden dalen bijn King, maar dan nog ziet Activision blijkbaar kans zijn investering ruimschoots terug te verdienen.
Nadat de aankoop is voltooid (dit duurt meestal enkele maanden), dan zal King zelfstandig blijven opereren.
Reacties (0)