Deze week kwamen de kwartaalcijfers van Netflix weer naar buiten en dit was geen bijzonder positief nieuws. In het afgelopen kwartaal kwamen er 2,7 miljoen nieuwe abonnees bij en dat is de laagste groei sinds tijden. Daarbij kan de dienst binnenkort concurrentie verwahcten van onder meer Apple en Disney. Toch ziet Netflix de toekomst rooskleurig in, met name door de focus op hoe kwaliteit-content en tevreden gebruikers.
En om tevreden gebruikers te krijgen en behouden worden advertenties uitgesloten, zo laat Netflix weten. Het bedrijf ziet ook geruchten over het tonen van advertenties binnen de streamingdienst voorbij komen maar doet deze af als ‘absoluut onwaar’. In plaats van geld verdienen met advertenties focust het bedrijf zich op het ‘concurreren voor de tevredenheid van de kijker’. Dit moet onder meer gebeuren door een nog betere gebruikservaring op alle platformen en het uitbreiden van hoge kwaliteit-content. In de tweede helft van 2019 kunnen we onder meer Martin Scorsese’s The Irishman en Michael Bay’s 6 Underground op de dienst verwachten.
We, like HBO, are advertising free. That remains a deep part of our brand proposition; when you read speculation that we are moving into selling advertising, be confident that this is false. We believe we will have a more valuable business in the long term by staying out of competing for ad revenue and instead entirely focusing on competing for viewer satisfaction.
Reacties (1)