LINE MUSIC
De berichtendienst LINE start met z’n eigen muziekstreamingdienst en krijgt daarbij hulp van Awex Digital en Sony Music Entertainment. LINE kondigde de muziekstreamingdienst, genaamd LINE MUSIC, al aan in oktober, toen het bedrijf ook de plannen bekendmaakte voor een eigen mangadienst en twee gamebedrijven. Nu de basis is gelegd voor de muziekstreamingdienst wil LINE een “a new subscription-based music streaming service” introduceren. Maar of dat geldt voor heel de wereld, is nog niet bekend.
LINE is nog redelijk vaag als het om concrete plannen gaat en in het persbericht staat veel wollig taalgebruik waar je maar weinig nuttige info uithaalt. De meest belangrijke punten die wij er uithalen is dat de dienst wereldwijd beschikbaar gaat zijn, dat mensen via de dienst nieuwe muziek leren kennen en dat LINE voornemens is de muziekindustrie als geheel uit te breiden “by creating all new ways of enjoying music in the smartphone era“, wat dat ook moge betekenen. Echte specifieke informatie komt later, geeft het bedrijf verder aan.
LINE is van oorsprong een berichtendienst met een gebruikersbasis van 500 miljoen mensen, waarvan momenteel 170 miljoen maandelijks actief is. Het bedrijf verdient geld met de verkoop van stickers (plaatjes voor in de chats) en heeft in Japan al een taxidienst en bezorgdienst voor eten opgericht. Ook is het voornemens wereldwijd een betaalsysteem te introduceren. Verder is LINE voornamelijk populair in Japan dus, maar krijgt het ook voet aan wal in de VS en heeft het nog een lange weg te gaan in Europa.
Reacties (0)