UPC compenseert klanten voor problemen met Horizon mediabox

10 december 2012 1 Minuut 0 Reacties
UPC-Horizon-pers

Dat de lancering van de nieuwe Horizon mediabox van UPC niet probleemloos verlopen is, is inmiddels wel duidelijk. Nog steeds klagen veel gebruikers over diverse softwareproblemen waar UPC maar geen oplossing voor lijkt te kunnen vinden. Eind vorige maand beloofde UPC op korte termijn met twee grote updates te komen maar tot op heden is het bij woorden gebleven.

Twee firmware updates Horizon

Problemen waar klanten last van hebben variëren van bugs in de software tot helemaal geen toegang tot internet of TV. UPC gaf aan dat er voor het einde van dit jaar nog een grote update uitgerold zou worden waarmee de meeste problemen opgelost zouden worden. In het eerste kwartaal van 2013 zou een tweede update moeten volgen die ervoor moet zorgen dat het apparaat aan alle eisen voldoet en nagenoeg compleet probleem-vrij is. Maar, dat neemt niet weg dat gebruikers van de mediabox al weken of maanden problemen hebben en hier compensatie voor zoeken.

Compensatie

Tegenover De Consumentenbond laat UPC vandaag weten dat er hard gewerkt wordt om de huidige problemen met de Horizon mediabox op te lossen en dat er een compensatie aangeboden zal worden. De compensatie houdt in dat mensen die geen HD kwaliteit TV hebben kunnen kijken het extra geld dat ze voor het HD pakket betaalden vergoed krijgen. Hetzelfde geldt voor mensen die geen internetverbinding hebben. Daarnaast maakt UPC het mogelijk om kosteloos terug te gaan naar een eerder pakket, zonder Horizon mediabox.

Reacties (0)