Samsung laat deze week weten dat het de strategie gaat aanpassen. Samsung is momenteel de grootste televisiefabrikant ter wereld, en wil dat ook graag zo houden, maar moet naar eigen zeggen de focus gaan leggen op duurdere en modellen. Hierbij moeten we denken aan LCD en plasma TV’s met het Smart Hub platform, spraakbediening, bediening middels bewegingen, en ook Ultra HD en OLED TV’s. Samsung wil met deze stap de marktpositie verstevigen en meer winst behalen met de verkoop van TV’s.
In een verklaring heeft Samsung zelf het volgende aan;
Samsung zal het aanbod extra grote premium-tv’s versterken en daarbij focussen op ultra-HD-tv’s en smart-tv’s. Bovendien staat er een ”agressieve” wereldwijde marketingstrategie in de planning.
2013 Samsung TV’s
Tijdens CES 2013 heeft Samsung weer een hoop nieuwe TV’s gelanceerd waarvan het merendeel binnenkort ook in Nederland te koop zal zijn. Zo introduceerde de fabrikant verschillende Ultra HD TV’s, nieuwe high-end LCD TV’s en high-end plasma TV’s. Een overzicht van alle home cinema producten die Samsung dit jaar introduceert vind je in het Home cinema 2013 overzicht.
Reacties (0)