Hisense neemt een belang van 95 procent in Toshiba’s tv-afdeling, waaronder ook de productie van tv’s, research en ontwikkeling en het merk vallen. Hiervoor betaalt de Chinese fabrikant 113 miljoen dollar. Als gevolg van de deal mag Hisense het merk Toshiba voor de komende 40 jaar gebruiken in Europa, zuid-oost Azië en andere markten.
As the Official Television Sponsor of the FIFA World Cup Russia 2018, Hisense is poised to continue to expand and implement its global brand vision and strategy. With the benefit of this acquisition, Hisense will develop and enlarge its international strategy of TV business in R&D, branding and marketing by operating under multiple brands. The cooperation between Hisense and Toshiba will drive changes to the new picture of TV business.
Het gaat al jaren slecht met Toshiba. Het Japanse bedrijf heeft het in de tv-markt financieel zwaar en dus werden er de afgelopen jaren met verschillende partijen deals over de merkrechten gesloten. Afgelopen zomer nog liet Vestel, een Turkse fabrikant, weten diverse Toshiba tv’s op de Europese markt te brengen, maar deze deal lijkt nu niet meer door te gaan of na dit jaar te stoppen. Hisense heeft naast Toshiba ook de merkrechten voor Sharp.
Reacties (0)