Consumenten willen overal van muziek van hoge kwaliteit genieten zonder dat ze daar veel moeite voor hoeven te doen. Hoogwaardige hoofdtelefoons en Bluetooth speakers zijn volgens beide bedrijven cruciaal voor deze ervaring. De wereldwijde markt voor draadloze home audio, waaronder audio met Bluetooth en/ of Wifi-connectiviteit, blijft dan ook groeien.
“De overeenkomst met WOOX Innovations biedt een enorm groeipotentieel. Door samenwerking op het gebied van productontwikkeling, maar ook door gebruik te maken van de uitgebreide verkooporganisatie van WOOX. Zij zijn aanwezig in meer dan 100 landen”, zegt Munenori Otsuki, President, CEO van Onkyo Corporation. “Onkyo wordt al jaren geprezen voor zijn ontwikkeling van audio- en speakerproducten. Door deze overeenkomst zullen we alleen maar harder groeien en nog beter presteren.”
WOOX is de voormalige audio- en lifestyle entertainment divisie van Philips. Het bedrijf werd in juni 2014 overgenomen door Gibson Brands. Dit volgde op de eerdere strategische overeenkomst in januari 2012 van Onkyo en Gibson. Onkyo heeft inmiddels ook een goede naam op het gebied van hoogwaardige audio. Zijn Hi-Res digitale muziekwinkel, e-onkyo music, is de grootste Hi-Res downloaddienst in Japan sinds de oprichting in 2005. Begin deze maand kondigde Onkyo aan deze winkel ook aan te gaan bieden in de VS, UK en Duitsland.
Reacties (0)