Sengled Snap wordt teruggehaald
Vanaf 25 mei jongstleden geldt in heel Europa de nieuwe privacywet die we in Nederland kennen als de Algemene verordening gegevensbescherming. De Engelse benaming is General Data Protection Regulation (GDPR). Alle bedrijven die in Europa actief zijn moeten zich houden aan de nieuwe regels en richtlijnen. Bovendien moeten bedrijven gebruikersdata inzichtelijk maken als eigenaars daarom vragen en hun gebruikersovereenkomsten versimpelen. Tot op heden heeft Sengled nog geen nieuwe overeenkomst geïntroduceerd, met als reden dat er volgens het bedrijf nog niet genoeg duidelijkheid is over wat de gedragscode voor GDPR nu precies moet inhouden.
Opvallend genoeg heeft het bedrijf daarom besloten de cloudopslagdienst van de eerste generatie Sengled Snap-producten stop te zetten. Omdat je die dienst gebruikt met de beveiligingscamera met led-lamp aan boord, roept het bedrijf ook de Sengled Snap LED + IP Security Camera terug en krijgen consumenten het volledige aankoopbedrag vergoed. Dat laat de fabrikant weten in een mail naar zijn gebruikers, in handen van Smarthome Magazine. Aan de bijlage van die mail hangt ook een formulier waarmee je dit proces kunt starten.
Wanneer je dat hebt gedaan, dien je het formulier per post op te sturen naar Sengled, maar dat kan ook via de mail. Het e-mailadres is support_eu@sengled.com. Mocht je nog vragen hebben, dan kun je hen tevens op dat adres bereiken. Alle terugbetalingen worden binnen vijftien dagen verricht en overgemaakt op het bankrekeningnummer dat je hebt ingevuld op het formulier. Je kunt de cloudopslagdienst nog gebruiken tot 30 juni 23:59, dus zorg ervoor dat je al je data daar dan hebt weggehaald en hebt opgeslagen wat je wil bewaren.
The European Data Protection Regulation will be applicable as of May 25th, 2018 in all member states to harmonize data privacy laws across Europe. Sengled always works hard to compile with all rules and regulations set out by EU and member states government entities. At the same time, Sengled has always attached great importance to data protection of customers.
Sengled have noticed that GDPR repeatedly points out that member states should take account of the specific features of the various processing sectors and the specific needs of micro, small and medium-sized enterprises to formulate specific codes of conduct for the implementation of GDPR. However, these specific codes of conduct have not yet been introduced. In view of this, Sengled has decided to stop the cloud service for current Snap first-generation products and offer a full refund to all customers.
Reacties (0)