Twitter zegt sorry
Twitter heeft aangekondigd “onbedoeld” telefoonnummers en e-mailadressen gebruikt te hebben voor advertentiedoeleinden. En dat is heel vervelend, aangezien die telefoonnummers verkregen waren doordat gebruikers die hadden ingevuld voor tweestapsverificatie. Volgens het sociale medium is de data niet gedeeld met third-party partners en is het probleem, dat dit helaas mogelijk maakte, ook al aangepakt. Sinds 17 september jongstleden is het zo dat de data alleen voor beveiligingsdoeleinden gebruikt wordt.
In de blogpost laat Twitter weten niet met zekerheid te kunnen zeggen hoeveel mensen getroffen zijn voor de fout.
We cannot say with certainty how many people were impacted by this. We’re very sorry this happened and are taking steps to make sure we don’t make a mistake like this again.
Dit is niet de eerste keer dat het medium in verlegenheid gebracht wordt. In mei 2018 raadde het medium aan dat iedereen zijn of haar wachtwoord moest veranderen, nadat een softwarefout ervoor zorgde dat de wachtwoorden waren opgeslagen in platte tekst. Het sociale medium liet destijds ook weten dat niemand met de informatie aan de haal gegaan is.
Reacties (0)