Software-update maakt LG G7 onbruikbaar, maar er is een oplossing (update)

07 december 2018 1 Minuut 0 Reacties
lg-g7-foto-2

Eigenaars van een LG G7 met T-Mobile als provider kunnen sinds dit weekend hun telefoon niet meer gebruiken door een software-update. Zowel LG als T-Mobile hebben inmiddels de problemen erkend en raden aan het toestel terug te brengen of te sturen naar de winkel.

Problemen met LG G7

In de afgelopen dagen zijn er berichten verschenen over problemen met de LG G7. Door een software-update raakt het toestel in een bootloop, waardoor het apparaat in feite niet meer te gebruiken is. Als een telefoon in een bootloop zit, dan zal die zichzelf constant opnieuw opstarten. Een nieuwe software-update uitbrengen om het probleem te verhelpen werkt niet, aangezien de smartphone dus nooit volledig kan worden opgestart. LG raadt af terug te gaan naar de fabrieksinstellingen, want dan ben je dus al je persoonlijke data kwijt.

Het probleem doet zich alleen voor bij mensen die een abonnement of sim-only hebben van provider T-Mobile. Tegenover Nu.nl laat Jeroen Peters, manager engineering bij LG Electronics Benelux, weten dat eigenaars beter hun toestel kunnen terugbrengen of terugsturen naar de T-Mobile-winkel, want “dan is de kans groot dat de gegevens behouden kunnen worden”. Door terug te gaan naar de fabrieksinstellingen kan het probleem worden opgelost. Maar door de T-Mobile-simkaart kan het probleem weer net zo snel terugkomen. Niet doen, dus.

Update 7 december: LG geeft aan inmiddels een oplossing te hebben gevonden voor het probleem en dat de eerste toestellen gerepareerd en wel op weg zijn naar hun eigenaars. Het bedrijf benadrukt mensen verder niet zelf hun toestel te gaan repareren.

Reacties (0)