Microsoft wakkert de Mac vs PC-discussie weer aan met nieuwe reclames

11 augustus 2014 1 Minuut 0 Reacties
Microsoft-Surface-Pro-3-review-feature

In twee nieuwe reclames vergelijkt Microsoft hun nieuwe Surface Pro 3 met de de Macbook Air. Welke apparaat kan meer en is hipper?

Het is alweer ruim vijf jaar geleden dat de laatste Get a Mac reclames op de buis waren. John Hodgeman als de stoffige pc en Justin Loung als een Mac-hipster. De Get a Maccampagne was tussen 2006 en 2009 de manier waarop Apple de beperkingen en vooral overdreven ingewikkeldheid van de PC ter sprake bracht. Microsoft slaat nu met hun Surface Pro 3-reclames terug, en nu is het de featureset van de Mac die beperkt lijkt.

Mac vs PC –  Nieuwe reclames voor Surface Pro 3

In bovenstaande reclame is er vooral aandacht voor de het feit dat de Surface Pro 3 zowel een tablet als laptop(vervanger) is, en in de vorm van een USB-poort en mini Display-poort ook de nodige uitgangen heeft. In onderstaande reclame is er vooral aandacht voor de verschillende manieren van input die mogelijk zijn, waaronder de speciale Microsoft pen/stylus.

In de reclame lijkt de Mac duidelijk de saaiere partij, precies het tegenovergestelde van wat in de Get a Mac-campagne het geval was.

In onze review van de Surface Pro 3 bespreken wij de mogelijkheden die in bovenstaande reclames aan bod komen natuurlijk ook. In de review kan je onder andere lezen hoe goed de nieuwe pen werkt en hoe de vernieuwde kickstand inderdaad ervoor zorgt dat deze derde generatie Surface Pro best als laptopvervanger gezien kan worden.

Reacties (0)