De hybride tablet deed het al goed via retailers en Microsoft zelf maar de Amerikaanse fabrikant wilde een groter bereik creëren. Lenovo zag dit echter niet zien, zo laat President Gianfranco Lanci weten. Het bedrijf zag er niks in om een apparaat van de concurrentie aan consumenten aan te bieden.
Dell en HP hebben er minder moeite mee en zouden de Surface Pro-tablets inmiddels ook aanbieden aan zakelijke klanten. De bedrijven nemen de verkoop en ondersteuning voor hun rekening en zeggen dat het hun juist iets oplevert in de vorm van het onderhouden van klantenrelaties en het stimuleren van de verkoop. Lenovo ziet een verdere samenwerking met Microsoft wel zitten maar op bepaalde vlakken is Microsoft inmiddels een ‘concurrent’ geworden dus zal het bedrijf zorgvuldig omgaan met de samenwerking.
Microsoft presenteerde onlangs de nieuwe Surface Pro 4, een hybride tablet die iets groter is dan zijn voorganger en bovendien op nagenoeg elk punt verbeterd is. Ook kondigde Microsoft zijn eerste eigen laptop aan; de Surface Book. Hiermee gaat Microsoft dus ook de concurrentie met partners aan in de laptopmarkt. Lenovo zelf kondigde afgelopen september de Miix 700, een Surface Pro-concurrent, aan.
Reacties (0)