Reclame tussen de Instagram Stories
Instagram heeft woensdag aangekondigd dat gebruikers voortaan reclameboodschappen tussen de verschillende geplaatste Stories zullen gaan zien. Stories zijn een verzameling foto’s en video’s die zijn uitgekozen door de eigenaar van het materiaal, en achter elkaar zijn geplakt. Wil je de verschillende Stories in een reeks achter elkaar bekijken, dan kun je er dus op rekening dat je eerst een advertentie moet bekijken. Die advertenties zullen het scherm van je smartphone of tablet opvullen en worden gepresenteerd in de vorm van een foto of video.
Dit is een belangrijke stap voor Instagram, omdat er nu extra ruimte vrijkomt voor het verkopen van advertentieruimte. Dit is helemaal goed nieuws voor moederbedrijf Facebook; onlangs maakte het sociale netwerk bekend nog maar weinig ruimte te hebben in de sociale newsfeed voor advertenties. Momenteel zou Stories zo’n 150 miljoen gebruikers hebben en dat betekent een hoop mensen die de reclames zouden kunnen bekijken. Aanvankelijk zullen slechts dertig adverteerders toegang krijgen tot de plekken, maar dat aantal wordt nog uitgebreid.
Reacties (0)