‘Giphy gaat beginnen met het testen van gesponsorde gifjes’

01 augustus 2017 1 Minuut 0 Reacties
giphy

Als we de nieuwste geruchten mogen geloven dan zal Giphy binnenkort starten met het weergeven van gesponsorde gifjes. Gifjes zijn bewegende plaatjes die vaak worden ingezet voor een komisch effect in tweets, Facebook-berichten en chatdiensten.

De dienst is momenteel actief binnen apps, websites en integraties.

Gesponsorde gifjes in Giphy – gerucht

De zoekmachine voor gifjes (bewegende plaatjes) Giphy gaat waarschijnlijk beginnen met het testen van bewegende gifjes, schrijft TechCrunch. Dezelfde bron meldt tegenover de website dat de dienst momenteel tweehonderd miljoen dagelijkse gebruikers heeft en 250 miljoen maandelijks actieve gebruikers. De gesponsorde gifjes kunnen op verschillende manieren worden bewerkstelligd. Bepaalde woorden kunnen specifieke dingen oproepen, zoals ‘dorst’ kan betekenen dat je een bekend colamerk voorbij ziet komen.

Giphy is overigens al een tijd lang actief om originele content te maken. Die samenwerking met artiesten levert originele gifjes op en helpt artiesten en creatievelingen met een profiel op de website van de gifjesdienst. Op dat profiel treffen we een korte biografie, een custom banner, een selectie gifjes en links naar sociale media aan. Het is nog niet precies bekend wanneer de gesponsorde gifjes zouden verschijnen en op welke platformen, maar dat er gesponsorde berichten aan gaan komen lijkt op dit moment zeker te zijn.

Reacties (0)