Facebook kondigde op dinsdagavond tijdens de F8-conferentie een aantal interessante nieuwe functies aan. Zo bracht het bedrijf onder andere naar buiten dat inloggen op applicaties binnenkort mogelijk wordt door het invoeren van een e-mail of telefoonnummer: Account Kit. Ook bracht het bedrijf naar buiten dat het social medium gebruik gaat maken van chatbots voor Messenger. Facebook gelooft dat zijn Messenger een primair kanaal voor bedrijven kan worden om te communiceren met hun klanten. Het is de bedoeling dat de nieuwe chatbots een belangrijk nieuw kanaal worden voor bijvoorbeeld de klantenservice.
Hoe werken de chatbots van Facebook?
Tot de tools die door Facebook zijn aangekondigd, behoort onder andere een API waarmee ontwikkelaars de chatbots kunnen bouwen. CEO Mark Zuckerberg toonde alvast twee voorbeelden op de conferentie. Zo liet hij zien hoe de CNN-bot je van het laatste nieuws kan voorzien, waarbij je kan kiezen om alleen berichten te zien die jou interesseren. Ook toonde Zuckerberg hoe het via 1-800-Flowers mogelijk moet worden om bloemen te bestellen, waarbij je geen contact meer hoeft op te nemen met het bedrijf.
De chatbots als klantenservice
Facebook beseft dat mensen het niet fijn vinden om voor ieder bedrijf een app te moeten installeren om contact te krijgen met een bedrijf. Het is dan ook de bedoeling dat gebruikers voortaan als eerst denken aan Messenger om contact te krijgen met het bedrijf waarmee ze contact zoeken.
Reacties (0)