Apple Arcade gaat veranderen
Dat schrijft Bloomberg. Een voorbeeld van een game waar Apple dan aan denkt is een spel genaamd Grindstone, van Capybara Games. Dat is een charmante puzzelgame (zie trailer hieronder). Apple heeft voor nu de getroffen ontwikkelaars betaald voor het behalen van doelstellingen en heeft gemeld dat ze in de toekomst kunnen samenwerken wanneer aan nieuwe eisen voldaan kunnen worden. Desondanks zorgt dit wel voor problemen bij ontwikkelaars, die hadden gerekend op het geld van Apple — dat ze nu dus helemaal mislopen.
Die ontwikkelaars zijn vrij hun games op andere platformen uit te brengen, maar in veel gevallen levert dat niet genoeg op. Developers die met Google werken aan Play Pass krijgen vaak minder betaald dan wanneer ze games uitbrengen op Apple Arcade. De reden achter de verschuiving heeft te maken met het idee dat Apple abonnees wil behouden. Als de games niet interessant genoeg zijn, dan verliest het bedrijf klanten die maandelijks betalen. En de tot nu toe uitgebrachte games hebben het dus niet allemaal in zich gamers geïnteresseerd te houden.
Reacties (0)