/p>
In de test gebruikte men een HTC Passion smartphone die draait op Android 2.3 Gingerbread. Hierop werden enkele populaire Android apps geïnstalleerd zoals Angry Birds, FreeChess en The New York Times. In één level van Angry Birds was het ‘ad network’ verantwoordelijk voor 70 procent van het batterijgebruik van het spel. De oorzaak ligt hier in het uploaden van gebruikersgegevens, de locatie van de gebruiker en het downloaden en weergeven van de advertenties.
Ook bij The New York Times app werd duidelijk dat advertenties de boosdoeners zijn. Puur het weergeven van de informatie kost maar (de eigenlijke app) is maar 15 procent van het totale verbruik van de app. Volgens de onderzoekers ligt het probleem bij de code van de advertentienetwerken. Deze zijn slecht geschreven waardoor het batterijverbruik toeneemt. Met deze resultaten hopen dat onderzoekers advertentienetwerken en ontwikkelaars van applicaties duidelijk te maken dat er meer aandacht aan dit element besteed moet worden.
Bron: Phandroid
Reacties (0)