Sony’s eigen VR-bril: Project Morpheus
Vorig jaar kondigde Sony zijn eigen virtual reality-bril Project Morpheus aan tijdens de Game Developers Conference 2014. Nu, precies een jaar later, kondigt Sony aan dat we de bril in de eerste helft van 2016 in onze huiskamers mogen verwachten. Sony geeft aan jaren te hebben geëxperimenteerd met de bril en heeft geleerd van wat andere fout deden, plus te hebben geluisterd naar alle feedback, zodat zowel de developers kit als de consumentenversie van Project Morpheus een fantastische ervaring moet gaan opleveren.
Echter, in een jaar tijd hebben we maar weinig gehoord of gezien van en over Project Morpheus, maar de enkele demo’s die zijn gegeven, beloven in elk geval mooie tijden. Sony zelf is erg enthousiast en ziet hoe dat enthousiasme gedeeld wordt met de game developers, die games maken die werken met Project Morpheus. Het doet Sony denken aan het begin van de gamesindustrie, toen alles nog niet was en iedereen zijn verse ideeën kwijt kon. En aangezien virtual reality-brillen nog maar net een ding zijn, gaat die vergelijking behoorlijk goed op.
Het nieuwste prototype van het apparaat heeft een 5,7 inch oled-display van 1920 bij 1080 pixels, inclusief een 120hz refresh rate en heel weinig vertraging tussen input en verwerking. De bril heeft een field of view van 100 graden (de ruimte die je hebt om je hoofd te draaien) en negen LEDs voor het bepalen van je positie. Ondertussen werkt Oculus gewoon nog door aan zijn VR-bril en zien we dat gameontwikkelaar Steam inmiddels ook zijn eigen bril heeft aangekondigd. Dat lijkt onze een gezonde, competitieve markt.
Reacties (0)