Deezer en AudioBoom sluiten overeenkomst
Deezer heeft aangekondigd dat de muziekstreamingdienst zal worden aangevuld met honderden podcasts, dankzij een samenwerking met AudioBoom. AudioBoom is een distributieplatform voor podcastmakers met een actieve gebruikersbasis van zestig miljoen mensen per maand. Dat komt onder meer doordat bekende mensen het platform aanprijzen, maar ook omdat de dienst gewoonweg veel en goede podcasts aanbiedt. Luisteraars kunnen kiezen uit meer dan tweehonderd podcasts, uit allerlei verschillende genres.
Al die content is nu beschikbaar voor Deezer-gebruikers. Daar zijn er zo’n twaalf miljoen van, dus dit is voor hen een mooie deal. Ondertussen krijgen podcastmakers toegang tot een markt van mensen die voorheen helemaal niet naar podcasts luisterden, dus dit lijkt op een win-winsituatie. Dit is de zoveelste stap die de muziekstreamingdienst zet om meer dan een muziekstreamingdienst te zijn. Voorheen sloot het bedrijf ook al deals met voetbalclubs, waardoor sportliefhebbers ook een extraatje krijgen op de populaire dienst.
Chris Baughen, verantwoordelijk voor content en producties bij Deezer, zegt er het volgende over.
In addition to music, we believe in providing the best ultimate lean-back audio experience for our listeners. We are excited that our users around the world will now have access to a wider, more diverse range of content, thanks to our partnership with AudioBoom.
Reacties (0)