Waarom een relatiegeschenk?
Het geven van een relatiegeschenk heeft natuurlijk een doel. Je wilt extra opvallen bij je klant om zo de brand awareness te vergroten. Klanten dienen jou en je bedrijfsnaam nog beter te kennen zodat ze jou kiezen als aanbieder van je dienstverlening. Daarnaast kan het potentiële nieuwe klanten over de streep trekken om jou te kiezen als bedrijf waar ze zaken mee willen doen. Ook kan het klanten waarmee je een tijdje geen zaken mee hebt kunnen doen overtuigen om weer eens bij jou een opdracht uit te zetten.
Relatiegeschenk:binding met je klanten
Het voordeel van een fysiek relatiegeschenk is, is dat je dit geschenk kan personaliseren met je bedrijfsnaam, om zo de brand awareness maximaal te vergroten. Onderzoek geeft namelijk aan dat 87% van de relatiegeschenken wordt bewaard, en zo krijgt je bedrijf de maximale attentiewaarde bij je klanten. En een relatiegeschenk hoeft niet duur te zijn. Zo zijn er diverse goedkope relatiegeschenken met logo waar je als bedrijf uit kan kiezen. Op deze manier biedt je je klanten een nuttig en mooi relatiegeschenk met de maximale brand awareness van je bedrijf.
Type geschenk
Je kunt als bedrijf verschillende type geschenken inzetten. Je kunt een digitaal geschenk aanbieden, bijvoorbeeld een digitale cadeaukaart of een kortingscode op je producten of dienstverlening. Je kunt er ook voor kiezen om een fysiek relatiegeschenk aan te bieden.
Waar moet je op letten?
Voordat je kiest voor een relatiegeschenk, moet je echter wel letten op de volgende zaken. Kijk goed naar je doelgroep en laat het geschenk passen op de behoeften van je doelgroep. Ook is het belangrijk dat je cadeau functioneel is. Een pen of een kladblok is misschien minder origineel, maar wordt wel vaak gebruikt. En zo krijgt je bedrijfsnaam extra attentiewaarde. Het mooiste is natuurlijk ook dat je geschenk uniek is en origineel. Let er als laatste op dat je relatiegeschenk duurzaam is, en geproduceerd wordt van duurzame en milieuvriendelijke materialen.
Dit is een gesponsord artikel.
Reacties (0)