LG gaat in de toekomst meer advertenties op tv’s tonen

18 juli 2023 1 Minuut 0 Reacties
LG-WebOS23-lifestyle

Je kunt in de toekomst meer advertenties op je televisie van LG verwachten, zo laat William Cho, CEO van LG Electronics, weten tijdens een speech in Seoul, Zuid-Korea.

LG wil als bedrijf een andere richting uit, zo weet flatpanelshd. De Zuid-Koreaanse fabrikant wil niet alleen meer bekendstaan als een bedrijf dat gericht is op hardware, maar wil een ‘smart life solution company’ zijn dat ook na de verkoop van een tv of ander apparaat inkomsten blijft genereren. De eerste bedrijfstak waar LG de nodige veranderingen in wil doorvoeren is de tv-tak. Verwacht dus meer advertenties op je webOS-tv van LG.

“To start, as of the end of this year, LG’s TV business is projected to make a great transformation based on its webOS operating system, which powers more than 200 million smart TVs around the world. In line with this, the company intends to transform its TV business portfolio into a ‘media and entertainment service provider’ by expanding content, services and advertisement in products, including LG OLED and LG QNED TVs, which have differentiated competitiveness,”

LG wil media en entertainment als service gaan bieden door meer content, diensten en advertenties aan de gebruiker te bieden op onder andere LG OLED TV’s en LG QNED TV’s. Een onderdeel hiervan is een investering in LG Channels, een gratis streamingdienst met advertenties en tevens gaat het bedrijf webOS ook naar andere tv-merken brengen. Waarom LG denkt dat wij als gebruiker op meer advertenties zitten te wachten is ons overigens onbekend.

Lees meer over LG.

Reacties (0)