DVD’s verliezen flink aan populariteit

16 juli 2012 1 Minuut 2 Reacties
Video-on-Demand-nl

Het zat er natuurlijk aan te komen door de komst van Blu-ray en diverse video on demand mogelijkheden maar DVD heeft nu toch echt zijn langste tijd gehad. Steeds meer mensen kijken films en series op een DVD en kiezen in plaats daarvan voor video on demand diensten van kabelmaatschappijen, via het internet of middels applicaties voor TV, smartphone en tablet.

Paul Solleveld, directeur van de branchevereniging NVPI, geeft tegenover De Telegraaf aan dat de trend van muziek nu ook te zien is bij DVD’s. De ooit zo populaire disc zal binnen niet al te lange tijd verdwenen zijn. Vorig jaar was de omzet van DVD’s nog 227 miljoen euro, dit jaar wordt de omzet geschat op 165 miljoen euro. Kijken we drie jaar verder dan zal dit op ‘maar’ 74 miljoen euro liggen.

Daarbij hebben ook videotheken te maken met een forse daling van inkomsten. Dit heeft niet zozeer met het verdwijnen van DVD’s te maken maar met de opkomst van video on demand mogelijkheden. Volgens Solleveld gebruiken momenteel 1.4 miljoen huishoudens video on demand diensten. hiermee is het mogelijk programma’s, series en films te kijken waar en wanneer jou dat uitkomt.

Reacties (2)