De hele film, geregisseerd door Peter Jackson, wordt gedraaid om een, qua formaat, kleine camera genaamd de RED Edpic. De 48 verschillende camera’s hebben ieder een naam van een lid van Jackson’s familie of die van zijn vrouw gekregen. Tja.. Hoe hou je ze anders uit elkaar? De onderstaande video laat zien welke uitdagingen men in productie tegenkomst bij het draaien van een 3D film en hoe deze opgelost worden. Hoe zorg je bijvoorbeeld dat de twee camera’s (je hebt er twee nodig om je ogen na te bootsen) zo dicht op elkaar staan als het menselijk oog?
Ook grappig om te zien is dat er bij de make-up al rekening gehouden moet worden met het draaien in 3D en 48 frames per seconde. Zo is het blijkbaar nodig om het gezicht van een acteur overdreven te kleuren. Een overdreven rode kleur van het gezicht op de set zorgt voor een normale huidtint op het scherm. Daarnaast wordt er in de scenario / storyboard fase al rekening gehouden met 3D. Zo worden schetsen al in (anaglyph) 3D getekend.
Reacties (0)